vrijdag 28 maart 2008

Merk Functie Identificatie

De essentiƫle functie van een merk is de identificatie van een onderneming (H.v.J. 4 mei 1999, Windsurfing Chiemsee/ Huber, I.R.D.I. 2000, 233, randnr. 46). Het merk moet de herkomst van de waar of de dienst aangeven zodat de consument die door het merk aangeduide waar heeft verkregen of aan wie de door het merk aangeduide dienst is verleend bij een latere aankoop of opdracht, in geval van een positieve ervaring, die keuze kan herhalen of, in geval van een negatieve ervaring, een andere keuze kan maken (Ger. Eerste Aanleg E.G. 25 september 2002, Viking-Umwelttechnik/ BHIM, randnr. 25, geciteerd in E. Gotzen en M. Carly, Overzicht van rechtspraak Merkenrecht (1990-2002), T.P.R. 2002, nr. 40.

 

Geen opmerkingen: